버질 아블로의 디자이너 브랜드 오프 화이트가 브랜드 최초의 아이웨어 컬렉션을 출시했다. 컬렉션은 마파, 더 케이프, 알프스, 카탈리나, 맨체스터 등 지역 이름이 활용된 5가지 모델로 구성됐다.
맨체스터, 카탈리나, 알프스, 마파에는 사각 프레임이 사용되었으며 더 케이프에는 유일하게 원형 프레임이 활용됐다. 이 중 카탈리나와 알프스에는 오프 화이트의 상징적인 화살표 로고가 부착되었으며, 맨체스터에는 1980년대 아이웨어에서 영감을 얻은 사다리꼴 렌즈 디자인이 적용됐다. 이 밖에도 모든 모델은 성별 구분 없이 디자인되었는데, 이에 관하여 버질 아블로는 “나는 성별을 믿지 않는다. 오직 디자인만 믿는다”라고 설명했다.
오프 화이트의 첫 번째 아이웨어 컬렉션은 지금 브랜드 웹사이트에서 사전 주문할 수 있다. 가격은 2백70 달러에서 4백5 달러, 한화 약 30만 원에서 45만 원 사이다.
Virgil Ablo's designer brand Off-White has launched the brand's first eyewear collection. The collection consists of five models using regional names such as Mapa, The Cape, the Alps, Catalina and Manchester.
Square frames were used in Manchester, Catalina, the Alps and Mapa, while circular frames were the only ones used in The Cape. Among them, Catalina and the Alps were accompanied by off-white's iconic arrow logo, while Manchester had a trapezoid lens design inspired by eyewear in the 1980s. All other models were designed without gender discrimination, in which Virgil Ablo said, "I don't believe in gender. "I only believe in design," he explained.
Off-White's first eyewear collection is now available for pre-order on the brand's website. The price ranges from 270 dollars to 4.5 dollars and from 300,000 won to 450,000 won.
출처 하입비스트