이탈리아를 대표하는 스포츠카 제조사 페라리가 브랜드 사상 첫 의류 컬렉션을 선보였다. 페라리의 의류 컬렉션은 돌체앤가바나, 조르지오 아르마니, 빨 질레리에서 디자이너로 활약한 로코 이안노네의 주도하에 완성됐다. 남성 및 여성복으로 꾸려진 이번 컬렉션 런웨이 무대는 총 52가지 실루엣으로 꾸려졌다. 이안노네는 고급차에 주로 사용되는 카본 파이버 소재를 아이템 곳곳에 사용했으며, 컬러웨이는 레드, 옐로, 블랙 등 페라리가 즐겨 사용하는 시그니처 컬러를 적극 활용했다.
페라리의 로고가 큼직하게 새겨진 오버사이즈드 셔츠는 이번 컬렉션의 대표적인 아이템. 셋업으로 착용할 수 있는 데님 슈트, 실버 라인 디테일로 화려함을 더한 쇼츠, 레이싱에서 영감을 받은 가죽 재킷 역시 인상적이다. 이 밖에도 페라리 로고를 새긴 스카프, 벨트, 양말 등의 액세서리 아이템도 주목할 만하다.
페라리의 브랜드 다각화 최고 책임자 니콜라 보아리는 이번 컬렉션을 선보이며 “우리 브랜드는 우리의 가장 소중한 자산이다”라며, “패션은 더 많은 사람들에게 다가가고, 브랜드를 사람들의 라이프스타일과 관련짓게 하는 좋은 방법이다. 하지만 제품의 품질은 우리의 가치와 일치해야 한다.”라고 전했다.
Ferrari, Italy's leading sports car manufacturer, unveiled its first clothing collection in the brand's history. Ferrari's clothing collection was completed under the leadership of Rocco Iannone, who worked as a designer in Dolce & Gabbana, Giorgio Armani and Red Gilerie. The collection's runway stage, which is made up of men's and women's clothing, has a total of 52 silhouettes. Iannone used carbon fiber materials, which are mainly used in luxury cars, all over the item, and Colorway actively utilized signature colors that Ferrari likes to use, such as red, yellow, and black.
The oversized shirt with Ferrari's logo on it is a representative item of this collection. Denim suits that can be worn as a set, shorts with silver line details, and leather jackets inspired by racing are also impressive. In addition, accessories such as scarves, belts and socks with Ferrari logo are also noteworthy.
"Our brand is our most valuable asset," said Nicola Boari, Ferrari's chief brand diversification officer, introducing the collection. "Fashion is a great way to reach more people and relate the brand to people's lifestyles. But the quality of the product has to match our value."
출처 하입비스트